תפריט

בדיקות של תקינות שכדאי לבצע לפני שרוכשים דירה


המודעות הצרכנים הגוברת, מסייעת לציבור הרחב לקבל החלטות טובות יותר בכל רכישה. אם אתם עומדים לקנות דירה, אתם חייבים לדעת קודם כל את העובדה הבאה. מסתבר שדווקא ברכישה משמעותית ביותר, אולי הגדולה ביותר בחיינו, לא כולם יודעים מה בדיוק צריך לבדוק. על מנת שתדעו בדיוק מהו מצב הדירה הנוכחי, אלה בדיקות התקינות שכדאי ורצוי לבצע לפני שחותמים על חוזה הרכישה.

תקינות האיטום החיצוני – חשוב לבדוק, וניתן לתקן

חוסר תקינות וליקויים בכלל האיטום החיצוני הם לא משהו שקל לראות בעין. נזקים של נזילות מבחוץ לא מסובך לכסות בצורה זמנית, על ידי טיח, צבע ושיטות נוספות שלא מטפלות בבעיה מהיסוד. לכן, ברגע שאתם מחפשים דירה באתרים כדוגמת הומלי, תמיד הקפידו לבדוק מקרוב את כל הנושא של איטום חיצוני. מקובל אף להיעזר לשם כך באנשי מקצוע, שיכולים לזהות רטיבות נסתרת בקירות וכן יודעים לאתר תקלות איטום או התיישנות שצריך לפתור.

אנו לא אומרים שכל ליקוי באיטום צריך למנוע עסקת רכישה. אולם חשוב לדעת מראש אם ומתי צריך לבצע חידוש של איטום ישן. ניתן לבצע פעולות של חיפוי מבנים, בצורה יעילה ומקצועית. בזכות חיפוי ואיטום חדשים, עם בוא הגשמים והחורף הדירה תהיה יבשה לחלוטין, מוגנת וללא שום נזילות מבחוץ. טיפ נוסף – הביאו מראש בחשבון את עלויות החיפוי או תיקוני האיטום, וכך תדעו מהי העלות הריאלית של מחיר הדירה הרציה לכם, כיום. פעולות איטום יעילות שנעשות לפני כניסה לדירה, נותנות לדיירים שקט למשך הרבה מאוד שנים.

שלמות יציקות בטון ויציבות קונסטרוקטיבית

עוד דבר שלא תמיד רואים מיד כאשר בודקים דירה לקראת רכישה, זה האם היא יציבה בצורה מושלמת. במיוחד כאשר מדובר על דירות בבניינים ישנים, ישנם תהליכים טבעיים שעלולים להפחית את היציבות ואת העמידות. במהלך השנים מתפתחות בעיות של סדקים, נוצרות בעיות קורוזיה במבנים ובברזלים הסמויים שתומכים בעמודים ובבטון.

מה עושים? בעלי מקצוע יכולים לבדוק עבורכם מתי סדקים שנראים לעין הם רק ליקוי צבע או התיישנות הטיח ומתי הסדקים הם בעיה יותר יסודית שצריך לפתור. מומחים יכולים לבדוק האם מתחילה התפוררות של בטון או האם יש חלודה בברזלי תמך ובתשתיות אחרות. חשוב להבין שברוב המקרים, ניתן לחזק עמודים ותמיכות. יש דרך לבצע מהלך מקיף של חידוש בטון על פי הצורך. פעולות כאלה מלוות באנשי מקצוע בהנדסה אזרחית. בסוף התהליך, הדירה והמבנה כולו תקניים לחלוטין וניתן לאכלס את הדירה בשלווה ובנוחות ובביטחון מלא.

עוד בדיקות תקינות שראויות לתשומת לב

מלבד הדברים שציינו, כדאי לתת את הדעת גם על תקינות מערכת החשמל. מומלץ לבדוק את שלימות מערכת האינסטלציה וצנרת. במידה וזו דירה עליונה, חשוב לוודא שהגג תקין וללא ליקוי יסודי או בעיה קונסטרוקטיבית.