תפריט

מהו התהליך של חיפוי מבנים?


הרוב הגדול של המבנים בישראל הם בעלי חיפוי חיצוני הידוע גם בשם חיפוי מבנים. חיפוי זה מיוצר מחומרי גלם שונים כאשר הנפוץ ביניהם הוא חיפוי באמצעות אריחי אבן או שיש. לחיפוי עצמו תפקיד מרכזי בהגנה המתמשכת על שלד המבנה, כאשר תהליך חיפוי מבנים מיועד גם למבנים חדשים בתהליכי הקמה וגם לצרכי שיקום חזיתות מבנים ישנים.

סוגי עבודות בתחום חיפוי מבנים

כאשר מדברים על עבודות חיפוי מבנים מדברים למעשה על מספר סוגי עבודות שכל אחד מותאם לסוג המבנה ומצבו, כאשר בין יתר סוגי העבודות בתחום חיפוי מבנים תוכלו למצוא:

  • עבודות חיפוי במבנים חדשים בתהליכי הקמה
  • עבודות לצרכי החלפת חיפוי
  • עבודות חיזוק חיפוי ו/או הוספת חיפוי
  • עבודות שיקום חזיתות מבנים כחלק מתהליכי עבודות שיקום בטון או שיקום מעטפת
  • עבודות צביעת מבנים במסגרתן צובעים גם את חזית המבנה

חיפוי חוץ של מבנים – מה היא חשיבותו?

חיפויי חוץ נועדו מלכתחילה להגן על מעטפת השלד של המבנה, אך בנוסף, פעולת החיפוי חיונית ונחוצה לצרכי בידוד תרמי ואקוסטי בתוך החללים של המבנה. חיפויי החוץ הם אמצעי חיפוי בעלי עמידות בכל מזג אוויר, ולכן, המטרה שלהם היא להגן עליכם מפני רוחות, מי גשמים, קרינת השמש, אבק וכדומה. מעבר לכל אלו, החיפוי החיצוני של המבנה מהווה אמצעי דקורטיבי, כאשר בשנים האחרונות מושם דגש על חיפוי דקורטיבי למבנים באמצעות חומרי חיפוי דקורטיביים משיש, אבן, אלומיניום וחומרי גלם נוספים.

מה כולל תהליך של חיפוי מבנים?

תהליך של חיפוי מבנים מותאם לסוג העבודה הנדרשת לצרכי חיפוי, החל מחיפוי מבנים בתהליכי הקמה, דרך שיקום ואיטום חיפוי קיים ועד להוספת חיפוי במבנים נטולי חיפוי חיצוני. כך או אחרת, כל תהליכי חיפוי מבנים מסווגים כעבודות עם רמת סיכון גבוהה מכיוון שהם נערכים במעטפת החיצונית של המבנה וברוב המקרים גם בגובה. ברמה הפרקטית של ביצוע עבודות חיפוי מכל סוג, העבודה עצמה מיושמת באמצעות פיגומים, ולכן, השלב הראשון בכל תהליך של ביצוע עבודת חיפוי מכל סוג כפי המתואר לעיל, מחייבת הקמה של מערך פיגומים העומד בכל דרישות התקן.

מה חשוב לבדוק כאשר שוכרים את שירותיה של חברה לביצוע עבודות חיפוי מבנים?

ביצוע עבודות חיפוי מבנים בדומה לכל עבודה קבלנית אחרת בענף הבינוי, חשוב שתעשה על ידי חברה קבלנית בעלת רישיון לצורך עיסוקה בתחום זה ובעלת ניסיון מעשי בביצוע עבודת החיפוי הנדרשת לכם. מעבר לכך, חשוב לבדוק את איכויות העבודה של החברה באמצעות ביקור באתרי בניה שונים בהם היא מעוברת ובהם היא ביצעה עבודות חיפוי מבנים. כמו כן, אנו ממליצים לכם לשים דגש על ההיבט הבטיחותי ולוודא שהחברה היא בעלת ניסיון מוכח לביצוע עבודות בגובה ושנושא הבטיחות במקום העבודה הוא בראש מעייניה.