תפריט

טיפים לשיקום מבנה והעלאת הערך שלו


מבנה שמתיישן מאבד מערכו, אך כאשר מחדשים ומשקמים, ערכו עשוי לעלות במידה ניכרת. שיקום מבנים הוא בעצם סדרה של פעולה שנעשות על מנת לעצור את הנזק שנגרם למבנה (לרוב, ישן או פגוע). כמו כן אלה פעולות שנועדו לשפר את מראהו ואת יציבותו ועמידותו. נזכור כי בחלק ניכר מאזורי הארץ, קיימים תנאי סביבה שכוללים לחות גבוהה, חום עז, קרינת שמש חזקה, לעיתים שיטפונות בחורף וכן הפרשי טמפרטורה גבוהים בין יום ולילה. לכך אפשר להוסיף אירועי קיצון כגון שריפה, רעידת אדמה ליקויים או תקלות שלא הובאו בחשבון בזמן הבניה. בעזרת הטיפים הבאים תדעו הרבה יותר של שיקום מבנה ועל העלאת הערך שלו.

שיקום בחיזוק – שומר על המבנה יציב

אחת הדרכים החשובות ביותר לשקם מבנים ולחזק אותם, נעשית על ידי שיקום בטון. עם הזמן, מה שנפגע זה לא רק הבטון היצוק אלא גם ברזלי החיזוק שנמצאים בתוכו. הברזל מחליד, הבטון מתנפח ומתפורר. אם הדבר לא מטופל, מבנה תקין עלול להפוך למבנה מסוכן שלא ראוי למגורים או לכל תכלית אחרת. למרבה המזל, חברות מתמחות מסוגלות לבצע שיקום וחיזוק של בטון, ממש כפי שיש חברות שמתמחות בהשבחה אסתטית, בהתקנת מערכת סולארית וכיוצא בזה. על מנת שחיזוק ושיקום של בטון יתבצע בצורה אופטימלית, יש להכין תחילה את השטח לקראת הפעולה עצמה. מסירים בטון רופף, חוצבים וחושפים את שכבת הברזל. לאחר מכן סילוק קורוזיה וניקוי ולפי הצורך החלפת ברזלים לפני יישום יציקה חדשה.

מתי אפשר לבצע איטום צמנטי

בעקבות כשלי איטום או נזקים למערכת איטום קיימת, ניתן לשקול פרויקט של שיקום מקיף אך איכותי. איטום שנקרא איטום צמנטי, יכול לסייע בשיטת האיטום החיובי. פעולה מסוג זה יכולה לתקן איטום של חניונים, איטום של קירות, מניעת נזילות במאגרי מים, תיקונים במבנים תת קרקעיים, מחסנים וכדומה. הביצוע נעשה באמצעות חומרי איטום מקצועיים, צמנטיים ומרכיבים ביטומניים או על ידי פוליאוריתן. בביצוע שיקום מהסוג זה, מבצעים ייבוש מלא של המקום, מסלקים מערכת איטום לקויה (כולה או חלקה), ניקוי וסילוק מרכיבים רופפים או לכלוך, טיפול ביציקות של רולקות, מילויים, סגירת סדקים עד רמת התשתית ועוד.

שיקום גגות עם ערך מוסף

הזכרנו קודם לכן בכמה מילים את המערכת הסולארית, ופה נציג טיפ בנושא. במידה ומהנדס או גורם מקצועי אחר המליץ או הורה לבצע שיקום של הגג, ניתן לשלב בפרויקט השבחה משמעותית. באותה הזדמנות, ניתן לאחר השיקום להתקין מערכת של קולטים פוטו וולטאים. מערכת מסוג זה תוכל להעלות את ערך הנכס, לא פחות מהשיקום והתיקונים עצמם. נזכור כי מערכת סולארית יודעת לייצר חשמל נקי, ללא עלויות שוטפות משמעותיות. הגג הסולארי מספק חשמל חינם ומאפשר למעוניינים בכך, להשיג הכנסה פסיבית על ידי מכירת עודפים לחברת החשמל.