תפריט

חיזוק ושיקום מבנים ביריעות סיבי פחמן


חיזוק ושיקום מבנים באמצעות יריעות פחמן מהווה את הפתרון האופטימאלי ביותר לצורך ביצוע עבודות חיזוק ושיקום של מבני בטון. שיטת חיזוק זו ידועה בשם FRP (Fiber Reinforcenent Plastic) והיא מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת מסוגה המאפשרת ייצור של יריעות ולוחות פחמן המתאפיינים בין היתר בעמידות גבוהה גם בטמפרטורות גבוהות.

יריעות סיבי פחמן – מה חשוב לדעת?

חיזוק ביריעות פחמן היא שיטה חדשנית ומתקדמת מסוגה המיועדת לחיזוק מבנים באמצעות סיבי פחמן שהם למעשה חומרים מורכבים המתאפיינים בעמידות וגמישות. יריעות סיבי פחמן, על אף היותן מיוצרות מפלדה, מתאפיינות בגמישות מקסימאלית המאפשרת חיזוק אלמנטים שונים גם בגיאומטריה מורכבת. בנוסף, הן מגיעות בעובי מילימטרי אשר אינו תופס נפח ואינו משנה את אדריכלות המבנה הנדרש לעבודות חיזוק ושיקום.

מעבר לכך, ישנם לא מעט יתרונות לשימוש בשיטת חיזוק ביריעות פחמן כגון: ביצוע עבודות חיזוק ושיקום מבנים באמצעות יישום מהיר ובטיחותי, חומר חיזוק אופטימאלי ללא תוספת משקל ונפח, חומר חיזוק המאפשר לכם למנוע מצבי קורוזיה ויתרונות נוספים ההופכים את השיטה לפתרון האולטימטיבי למטרות חיזוק ושיקום מבנים במגוון רחב של מצבים.

יישומים אפשריים באמצעות סיבי פחמן

יריעות סיבי פחמן מאפשרות ביצוע מגוון רחב של עבודות חיזוק ושיקום, וביניהן:

  • ביצוע עבודות חיזוק להגדלת עומסים לצרכי שינוי ייעוד מבנים ו/או לצרכי תוספת קומות במסגרת עבודות תמ"א וכדומה.
  • ביצוע עבודות חיזוק למבנים בפני רעידות אדמה
  • ביצוע עבודות שיקום ושימור מבנים היסטוריים ו/או מבנים עתיקים ללא פגיעה או שינוי בסכמת המבנה
  • ביצוע עבודת חיזוק ושיקום של כל אלמנטי הבטון האפשריים, לרבות, מבני בטון, גשרים מבטון, קורות בטון, תקרות ועמודים.

ויישומים נוספים בהם קיים הכרח בביצוע עבודות חיזוק קונסטרוקטיבי כתוצאה מקורוזיה. סיבי פחמן נחשבים לחומר חיזוק ארידיאלי למגוון רחב של מצבים בהם הבטון והברזל אינו עומד בעומסים אשר תוכננו מלכתחילה ולמקרים בהם הבטון נשחק כתוצאה מקורוזיה, תחזוקה לקויה, כשלי תכנון וכדומה.

ביצוע עבודות חיזוק ושיקום עם יריעות פחמן – כיצד?

ביצוע עבודות חיזוק ושיקום של מבנים באמצעות יריעות סיבי פחמן ניתן ליישום ללא כל צורך במערכות ציוד הנדרשות בשיטות חיזוק אחרות, כאשר היריעות ניתנות להתקנה קלה יחסית ובכך להתאים את היריעות בהן נעשה שימוש לצורה של כל מבנה בו מתבצעות העבודות. יחד עם זאת, ביצוע עבודות חיזוק ושיקום עם יריעות בטון, חשוב שייעשה באמצעות חברות קבלניות בעלות ניסיון מוכח בכל הנוגע להתאמת פתרונות חיזוק לכל סוגי המבנים תוך התאמת פתרונות ייחודים לצרכי חיזוק קונסטרוקטיבי. חשוב לציין שהעיקרון העומד מאוחרי ביצוע עבודות חיזוק ושיקום ביריעות פחמן הוא נושא המתיחה המדויקת של היריעות והדבקתן באופן המקצועי ביותר על גבי המבנה, ולכן, קיימת חשיבות רבה לניסיון המעשי – מקצועי של החברה שאת שירותיה אתם שוכרים לצורך ביצוע העבודות.