תפריט

שיקום מבנים – איך עושים את זה נכון?


מבנים רבים בישראל מתויגים כמבנים מסוכנים אותם יש לשפץ ולהופכם לבטיחותיים. נשאלת השאלה איך עושים את זה נכון ומה הופך מבנה מסוכן למבנה בטוח למגורים? לשם כך התכנסנו. מבנים מסוכנים הם מבנים אשר לא בטיחותיים למגורים, רק בשנת 2021 היינו עדים לבניין שקרס בישראל ולמבנים נוספים בין היתר בחולון אשר פונה מהתושבים והוכרז כמבנה להריסה, ועל כך, אם אתם מתגוררים במבנה אשר חשוד כמסוכן, אל תתמהמהו וגשו לבצע את התיקונים הנדרשים, רק כך תצליחו להימנע מפינוי פתאומי אשר יגרום לכם לאבד את הבית על סך תכולתו וזיכרונותיכם.

מה כוללים פעולות השיקום

אם אתם מתלבטים ולא בטוחים האם אתם זקוקים להליך שיקום מבנים או לאו, קחו בחשבון את סך הפעולות שמצויות תחת גג שיקום המבנים / שיפוץ מבנים : חיזוק יסודות המבנים, חיזוק המרפסת , בניית גגות, בניית מעקות ו/או חיזוק שלהם, הסרה של בטון ו/או טיח רופף, איטום גגות, בידוד גגות וקירות חיצוניים, סתימות של סדקים המצויים בקירות המבנה, הרחקת קורוזיה, הרחקת חלודה שמתרחבת. בין כל אלו ניתן להתייחס במקביל לשיפור מראה המבנה ובין היתר ביצוע סיוד וצבע של חזית הבניין לרבות חיפוי עבודות עץ במידת הצורך עבודות אלומיניום ועוד.

כך מבצעים שיקום מבנים מסוכנים הלכה למעשה

אם הבנתם והחלטתם שאתם יוצאים לדרך ומבצעים שיקום / שיפוץ מבנים, כך תעשו זאת נכון. השלב הראשון הוא קבלת ייעוץ מקצועי מבעלי מקצוע מורשים שיבצעו בדיקה ובחינה מקצועית של המבנה ורק אחר כך יעניקו לכם את הפתרונות הראויים. שימו לב כי עבודת השיפוץ צריכה להיות מקצועית ולשלב חומרי גלם איכותיים על מנת שהשיפוץ יחזיק מעמד לאורך זמן ולא יתגלעו אי אלו תקלות לאחר שנים בודדות. חומרי הגלם שנכון להשתמש בהם כוללים חומרי איטום מבנים שונים ומגוונים ובין היתר: עצרי מים, אלסטומריים, רובה, דבקי אריחים , סיליקון ועוד. הבחירה בחומרי הגלם הנכונים והמדויקים למבנה שלכם תבסס על סוג היסודות במבנה המדובר ואיכותם, על חומרי הבנייה המקוריים בהם השתמשו במהלך הבנייה , על איכות הגמורים במבנה ועוד. מי שידע להתאים את החומר לעבודה הם רק בעלי המקצוע בהם בחרתם לביצוע העבודה.

כיצד בוחרים בעל מקצוע לחיזוק המבנה

על מנת לאתר בעל מקצוע איכותי ומוביל בתחום יש בין היתר לקבל המלצות אודות עבודות קודמות אותן ביצע, חשוב לבחון את יכולותיו המקצועיים אך גם הכלכליים ולוודא שהוא לא יפסיק את העבודה באמצע הדרך בשל לחץ כלכלי ובטח שלא הפסיק את העבודה כשכספכם בכיסו, חשוב לבחון את התעודות בהן הוא מחזיק ואלו שמאשרות את מקצועיותו לפחות בפן ההשכלתי – לכל בעל מקצוע אישור עבודה אשר מאשר לכם כי אתם בוחרים בבעל המקצוע הנכון.