תפריט

ציפוי אפוקסי לבטון


אפוקסי הינו חומר פולימרי בעל תכונות חזקות וקשיחות, ולכן הוא משמש בתעשייה למגוון שימושים כמו גם לצורך ציפוי אפוקסי לבטון. צבעים המבוססים על חומר זה הינם עמידים במיוחד בפני רטיבות ושחיקה, ולכן ניתן לראות מגוון מוצרי חשמל ביתיים העשויים ציפוי אפוקסי כמו מכונות כביסה לדוגמה, נוסף על רצפות תעשייתיות או מסחריות הצבועות בצבע כזה.

מהם היתרונות של ציפוי אפוקסי?

ציפוי אפוקסי לבטון מעניק ציפוי קשיח וחזק במיוחד בכל מקום בו הוא מיושם, ובנוסף הוא בעל תכונות ידידותיות לסביבה כיוון שהוא עשוי משרף מלאכותי. לאחר יישום הצבע על גבי משטח הבטון, מתקבל ציפוי בעל ברק ייחודי, ולכן הוא מצוין עבור אזורים ושטחים המעוניינים ליצור ריצוף דקורטיבי ומעניין יחד עם כושר עמידות גבוהה במיוחד למשך שנים רבות.

מניעת חלודה בסביבה לחה

להליך ציפוי אפוקסי לבטון יש תכונות עמידות בפני חלודה וקורוזיה, ולכן זהו ציפוי אידיאלי עבור אזורים ומקומות בהם קיימת סביבה לחה ללא מעבר אוויר וייבוש טבעי כמו אזורים תת קרקעיים. כיוון שהחומר הינו ידידותי לסביבה, נעשה בו שימוש גם באריזות מזון העשויות מתכת כמו קופסאות השימורים הביתיות שכולנו קונים.

ציפוי אפוקסי לבטון

יישום בחניות ומעברים של כלי רכב

ציפוי אפוקסי לבטון מהווה יתרון משמעותי גם בפן הבטיחותי, ולכן ניתן לבצע גם ציפוי בחניונים וחניות בנויים. ציפוי זה מעניק לריצוף עליו הוא מיושם תכונות מונעות החלקה, כך שגלגלי הרכבים הנוסעים על גבי המשטח נמנעים מלהחליק ולגרום לתאונות או פגיעות לרכב. בנוסף, לציפוי האפוקסי יש אפקט בהירות גבוה ולכן צביעה של חניון תת קרקעי חשוך בציפוי עשוי אפוקסי יכול להאיר מעט את החלל ולמנוע תאונות.

כיוון שמדובר על חומר חזק ועמיד במיוחד, הבלאי שנוצר על הריצוף כתוצאה ממעבר של כלי רכב רבים הינו נמוך במיוחד ומבטיח מינימום נזקים לרצפת החניון.

ציפוי אפוקסי לבטון הינו עמיד וקל לניקוי

תכונה נוספת ויעילה של צבע בעל ציפוי אפוקסי הינו יצירה של משטח חלק ועמיד ללא תפרים וחריצים, כך שנוצר משטח נוח וקל לניקיון באזורים וחללים גדולים בהם קיים פוטנציאל ללכלוך רב כמו מחסנים, מוסכים ועוד. הלכלוך והאבק שמצטבר על הריצוף אינו נטמע ונדבק לציפוי האפוקסי, ולכן ניתן לנגב בקלות ובמהירות כל פסולת וכתמים שנקוו ברצפה.

ריצוף בעל ציפוי אפוקסי אידיאלי גם עבור מפעלי ייצור שונים, ובעיקר מפעלים של תרופות וייצור חומרי תעשייה העוסקים בייצור של חומרים כימיים. האפוקסי עמיד גם בפני כימיקלים וחומרים כימיים שונים, כך שזליגה של חומרים כאלו על גבי הריצוף במפעל איננה פוגעת בחוזק ובעמידות שלה וגם מתאפשר ניקוי פשוט וקל.

נוסף לכל היתרונות שהזכרנו כאן, ציפוי האפוקסי מאפשר ליהנות מתחזוקה והוצאה מינימלית גם כאשר הוא מיושם על גבי משטחים רחבי היקף. תוצאת הציפוי מעניקה ריצוף עמיד ואיכותי לצד השקעה מינימלית בנושא תחזוקת הריצוף לטווח הארוך.