תפריט
צבע מעכב בעירה

צבע מעכב בעירה


חומרים מעכבי בעירה בחברתנו:

מערכות חומרים מעכבי בעירה כשמן הן, יוצרות ריאקציה במגע בעת התקלחות אש המשחררות תגובות כימיקליות אשר מאטות את תהליך הבעירה הקיים בגוף המבנה / אלמנט וקיימות בכל פרויקט הקמה או תשתיות מן השנים האחרונות.

חומרים מעכבי בעירה הנפוצים ביותר לשימוש צבע מעכב בעירה הינם מסוג אלומיניום הידרוקסידי, טיח/ציפוי המתנפח בחשיפתו לאש כגון: SLV או שווה ערך, ויוצר שכבת בידוד אוורירית.

עובי ציפויים מעכבי בעירה המיועדים נקבעים בהתאם לשני פרמטרים: זמן עיכוב הבעירה הנדרש ועובי התשתית עליו הוא מיושם. במרבית המקרים האלמנטים לציפוי יהיו קונסטרוקטיביים כגון קורות, עמודים וקירות תמיכה העשויים פלדה או בטון. החישוב המתמטי לקביעת עובי הציפוי מתחשב במקדם החתך HP/A, סוג פרופיל הפלדה, עוביו וזמן עיכוב הבעירה, וניתן לקבלו מטבלאות יצרני/יבואני החומרים.

חלק מן הרגולציה בישראל מוגדרים תקנים והנחיות ספציפיות של מערך הכבאות וההצלה. התקן הנפוץ לשימוש הינו תקן ישראלי מס' 755 או 931. אינטרוול הזמן לעיכוב הבעירה במבנה ו/או האלמנט למיגון הינו נגזרת של הנחיות מערך כיבוי האש לאותו מבנה ומגבלת יכולת החומרים הקיימים בשוק-נע בין 60 ל 180 דקות עיכוב בעירה.

בפרויקטים יוגדרו מפרטים של מערכות עיכוב בעירה על-ידי יועץ הבעירה בשילוב יצרן/יבואן החומר ובין היתר יכללו אביזרים משלימים כגון קולרים מתנפחים (למעברי כבלים) משחות, צבע מעכב בעירה ומסטיקים מעכבי בעירה ואף לוחות גבס ליישום פנים.

חומרים מעכבי בעירה

בעולם הצביעה ישנם צבעים המציעים כמות מסוימת של עמידות באש – צבע מעכב בעירה. מספר גדל והולך של מוצרי צבע תעשייתיים הכוללים כיום שכבת הגנה מפני אש. תכונה זו מגנה על מתקנים וציוד מפני איום השריפה על ידי עזרה בכליאת התפשטותם. חומרים מבריחים מגיבים בצורה מאוד ספציפית כאשר הם נחשפים לחום קיצוני. הם מתרחבים בנפחם ומורידים את צפיפותם, מה שמקשה על שריפת שריפות.
מוצרי צביעה תעשייתיים חסינים באש אלה מגיעים בשני סוגים עיקריים: הראשון מחזיק בלחות שמשתחררת כקיטור כאשר היא מתרחבת בנוכחות חום מוגזם. זה מאט את האש ומשאיר אחריו חומר שאינו מוליך חום טוב במיוחד. חומר חרסיף קשה נמס לסיליקת נתרן וגרפיט היוצרים חומות אש. שני הזנים של צבע חסין אש תורמים לסביבות השומרות על כוח אדם ורכוש
למרות שזה לא ברור מאליו כמו היישומים האחרים שלהם, ציפויים אלה ממלאים תפקיד בשיפור יעילות האנרגיה שאי אפשר להתעלם ממנה. מתקנים בקנה מידה גדול דורשים לעיתים קרובות כמות משמעותית של קירור בכדי לשמור על נוחות לעובדים ולהבטיח תפעול יעיל של מכונות. עם זאת, מזגנים הפועלים ומערכות קירור אחרות יכולים להיות יקרים מאוד ולתרום לרעה לטביעת הרגל הפחמנית של העסק.
זו הסיבה שצבעים תעשייתיים רפלקטיביים שמקפיצים את החום מהקירות במקום לספוג אותו יכולים לעבור דרך ארוכה לקראת הפחתת צריכת האנרגיה של הבניין. ציפויים אלה משתמשים בצבעים בהירים ובתרכובות כימיות
זו הסיבה שצבעים תעשייתיים רפלקטיביים שמקפיצים את החום מהקירות במקום לספוג אותו יכולים לעבור דרך ארוכה לקראת הפחתת צריכת האנרגיה של הבניין. ציפויים אלה משתמשים בצבעים בהירים ובתרכובות כימיות מנוסחות במיוחד כדי להסיט את החום ואת אור השמש, כך שהם עוזרים לשמור על מתקנים קרירים יותר במהלך היום ולהפחית את תלותם במערכות HVAC. לא רק שזה יכול להיות יעיל ביותר, אלא שהוא גם זול יחסית בהשוואה לשיטות אחרות.

חברתנו מציעה לוגיקה עקרונית ליישום מערכות צבע מעכבי בעירה:

1)הכנת שטח-לרבות שיקום בטונים / טיפול בנזקי קורוזיה במתכות

2)קביעת אינטרוול זמן, סוג חומר ועוביו (פונקציה של תקציב)

3)קביעת שיטת היישום-גלילה, הברשה או התזה. ולעיתים, במערכות רבות עובי-תוספות רשתות שריון לקיבוע והנחה.

4)יישום המערכת תוך מדידת עוביים תוך כדי הביצוע לקבלת ערכים נכונים.

5)יישום אביזרים משלימים על פי תכנון מקדים.

6)מחסום אש בתעלות כבלים במעברי קירות בטון, להפרדת אש בין אגפים.

*הגנה על תעלות כבלים ומיזוג אויר כנגד פגיעה מאש.

*הגנה על קונסטרוקציות מתכת וגגות.

*איטום פירים של צנרת חשמל ותקשורת.

*מיגון דלתות אש.

*מיגון במות באולמות של מופעים עם קהל.