תפריט
צביעה תעשייתית

צביעה תעשייתית


מהי צביעה תעשייתית?

צביעה תעשייתית הינו שם כולל לטכניקות יישום וצביעה במערכות ציפוי מתקדמות של אלמנטי מתכת על שלל סוגיהם, במפעלי תעשייה כבדה וקלה לצורך הגנה מפני נזקי קורוזיה והארכת הקיים של הקונסטרוקציה / האלמנט לציפוי.

להבדיל מעולם הצביעה הדקורטיבית, צביעה תעשייתית מטרתה בראש ובראשונה – הענקת הגנה לאורך זמן מפני קורוזיה לאלמנט הקיים. תהליך בחירת הגוון הדקורטיבי לציפוי מהווה תהליך משני לתהליך הראשי – בחירת המערכת המתאימה במאפייניה הטכניים לסביבה ולאלמנט המיועד לציפוי. לרוב, מערכות הציפוי התעשייתיות תהיינה דו רכיביות, מבוססות שרפים מתקדמים (ממשפחות האפוקסי והפוליאוריתן) ובעלות עובי רב מאשר מערכות הצבע הדקורטיביות חד רכיביות ומבוססות מים.

חברתנו עוסקת ביישום מערכות ציפוי בטכניקות של 'צביעה רטובה' בשטח הלקוח, הכולל מיומנות יישום בהברשה, גלילה, התזה (מערכות איירלס בכל סוגיהן). שירותי החברה מציעים גם צביעת מתכות קיימים (לרבות ציפוי מתכות שעברו תהליכי פאסיבציה, גילוון) כגון צנרות, ארובות, מיכלים, גשרים, קורות, עמודים ועד לצביעת מבנים ואף צביעת מגדלים.

הליך חשוב ובלתי נפרד מתהליך הציפוי-הינו "שלב הכנת וניקוי השטח" טרם הצביעה. למעשה, מעל 80% מטעויות היישום של מערכות ציפוי תעשייתיות נובעות מהכנת שטח קלוקלת (לפי מחקרי ארגון הקורוזיה הבינלאומי NACE).

שלב זה כולל הסרה חלקית / או מלאה של הציפוי הקיים, ניקוי מלא של קשקשת וחלודה בהתאם לתקן הנדרש וחספוס של התשתית המיועדת לציפוי לצורך יצירת 'עיגון מכני' בין מערכת הציפוי לאלמנט הקיים (יצירת 'אדהזיה' מיטבית).

חברתנו מציעה לוגיקה עקרונית של צביעת מתכות על בסיס ידע הנדסי מקצועי וניסיון עתיר שנים. עם זאת, יש לומר כי כל פרויקט צביעה תעשייתית מהווה מקרה לגופו ומצריך תכנון ויישום פרטני בהתאם להגדרות התקנים אל מול האלמנט שנועד לצביעה והסביבה בו הוא מצוי.

צביעה תעשייתית

לוגיקה עקרונית לפרויקט חידוש וציפוי אלמנט מתכת: 

1) הכנת מערכת צבע לציפוי באתר הכוללת המצאות מדללים מתאימים, בדיקת תוקף יצרן, תיק דפים טכניים תוך דגש על התאמת כל חלקי המערכת זה לזה ולמפרט הטכני הקיים.

2) הכנת עזרי בטיחות הכוללים דפים בטיחות נגישים באתר (MSDS), ציוד מיגון אישי לצביעה ולשימוש בחומרי שחיקה בהתאם לסביבת היישום ומערכת הציפוי שנבחרה, התקנת מערכות מיגון ומיסוך בסביבת העבודה. לרוב שלב זה ילווה בהנחיות יועץ בטיחות מטעם חברתנו.

3) הכנת עזרי צביעה תעשייתית הכוללים המצאות ערכות כלי ערבוב / ערבול, מוכנות ציוד ניקוי אבריזיבי (מדחסים, דודים, מערכות יניקה), מוכנות ציוד התזת צבע או ציוד ידני לצביעה בהתאם למערכת.

4) הכנה וניקוי שטח הכוללת הסרה של ציפוי ישן, הסרת חלודה וחספוס הקיים. שלב זה נעשה בעזרת שימוש במערכות ניקוי אבריזיבי (כולל התזה בלחץ גבוה של חומר שחיקה על האלמנט המיועד לציפוי) או לחילופין חספוס וניקוי באמצעים מכניים ידניים.

ניקוי אבריזיבי בחומר שחיקה מהווה שלב מורכב בתהליך העבודה ובעל אספקטים בטיחותיים הן עבור העובד והן עבור סביבת העבודה.

5)יישום מערכת ציפוי תעשייתית בעלת 2 שכבות או יותר. לרוב מורכבת משכבת יסוד ראשונה (פריימר) שנועדת לקשירה מלאה עם תשתית המתכת, שכבת ביניים ושכבה עליונה – לעיתים בעלת תכונות מיוחדות כגון עמידות בקרני שמש UV או עמידות בכימיקלים. עובי השכבות יוגדר במפרטי הביצוע וימדד תוך כדי התהליך.