תפריט

חיזוק מבנים לרעידות אדמה


רעידות אדמה הן תופעת טבע מסוכנות וקטלניות ביותר. לאורך ההיסטוריה התרחשו אינספור רעידות אדמה ברחבי כדור הארץ, כאשר כמה מהן התרחשו במדינת ישראל עוד בתקופת בית המקדש הראשון. כיוון שישראל נמצאת מעל השבר הסורי-אפריקני, היא נמצאת בסיכון גבוה להתרחשות של רעידת אדמה קלה עד חמורה.

על מנת להבטיח כי רעידות האדמה לא יגרמו נזק בלתי הפיך למבנים שונים ברחבי הארץ, המדינה הוציאה אוסף תקנות לטיפול במבנים מסוכנים כתוצאה מרעידת אדמה. תקנות אלו מוכרות יותר בשם תמ"א 38, המאפשרות לכל מבנה שהוקם עד שנת 1980 לבצע חיזוק קונסטרוקטיבי כדי שיעמוד בהשפעות של רעידת אדמה על פי התקן. כיצד ניתן לבצע חיזוק יעיל ואיכותי למבנה קיים?

כל זאת במאמר הבא.

חיזוק מבנים בעזרת יריעות ולוחות פחמן

חיזוק מבנים לרעידות אדמה האמצעות חיזוק יריעות פחמן הוא אחד מהפתרונות האפקטיביים ביותר, כיוון שיריעות ולוחות אלו יכולות להבטיח למבנה חוזק ועמידות גבוהה במיוחד הודות לתכונות חומר שניתן לקבוע מראש, זאת על פי יחס מתאים של משקל החומר מול עמידותו וחוזקו. היתרון הבולט של חיזוק מבנים באמצעות לוחות פחמן הוא בכושר עמידות החומר בעיקר בזמן מתיחה, כך שאם מתרחשת רעידה אדמה שמשנה את תנודות הקרקע עליה המבנה עומד, וכתוצאה מכך גורמת לתשתית להימתח – בעזרת לוחות הפחמן המבנה יוכל לשאת את השינוי והתזוזות הקיצוניות, ויעמוד על תילו ללא פגע או חשש להרס.

כדאי לדעת כי בהשוואה לתהליכי חיזוק מבנים עם חומרים אחרים – מדובר על פתרון מהיר, חסכוני וגמיש במיוחד. יריעות הפחמן המשמשות לחיזוק הינן קלות משקל, ולכן כל תהליך העבודה הופך להיות הרבה יותר פשוט ומהיר גם כאשר מדובר על מבנים ענקיים כמו גשרים או מבני בטון גדולים. בנוסף, אין כל צורך לשנות את גודל וצורת התשתית לפני יישום יריעות הפחמן ולכן מדובר על פתרון גמיש עבור מגוון חלקי מבנים כמו תקרות, עמודים, קירות ועוד.

חיזוק מבנים בעזרת תוספות בנייה ושיטות נוספות

בנוסף לחיזוק ביריעות פחמן קיימות שיטות נוספות המסייעות לחיזוק של מבנים בפני רעידות אדמה, כמו עיבוי של עמודי תמיכה במבנה לצורך יצירת תשתית תמיכה חזקה יותר, הוספה של קירות הקשחה במבנים גדולים משותפים כמו קיר הקשחה בפיר מעלית, חדר מדרגות או ממ"דים וגם בעזרת הוספה של מסגרות חיזוק העשויות מבטו או פלדה.

גם תוספות בנייה למבנה קיים יכולות לחזק את כל תשתית המבנה, ולהעניק כושר עמידות גבוהה במקרה של רעידות אדמה. תוספת של חדרי ממ"ד בבניין הממוקמות אחת מעל השנייה תעניק יציבות לכל המבנה, זאת בגלל שחדר ממ"ד נבנה עם בטון מזוין שהוא חומר בנייה חזק ועמיד במיוחד.

חיזוק ושדרוג מבנים ישנים 

חיזוק מבנים באמצעות חיזוק ביריעות פחמן וחיזוק מבנים ככלל היא פעולה חשובה ומצילת חיים, אך יחד עם זאת היא גם יכולה לשפר ולשדרג את אורח החיים של המתגוררים במבנה. כאשר מבצעים חיזוק ושיפוץ של מבנה ישן, באופן אוטומטי הערך שלו עולה וגם הנראות החיצונית שלו יכולה לשפר את איכות וערך המבנה. זוהי דרך מצוינת להשביח נכס ישן ולעלות את הערך הכספי שלו בתחום הנדל"ן.

לסיכום

כדי למזער עד כמה שניתן את הנזק העלול להתרחש כתוצאה מרעידת האדמה, חשוב לבצע חיזוק מבנים איכותי ומקצועי על ידי חברה קבלנית לביצוע פרויקטים מסוג זה. אנו בקבוצת רשף מעניקים מגוון פתרונות ייחודיים לחיזוק מבנים, נוסף על מגוון שירותים נוספים בתחומי השימור והבנייה.

לקבלת הצעת מחיר ופרטים נוספים, מוזמנים ליצור אתנו קשר כאן באתר או באמצעות הטלפון.