תפריט

שיפוץ מבנים


כדי לשפץ מבנים, יש צורך לבצע מכלול של תהליכי בנייה מקצועיים כדי להגיע לתוצאות איכותיות ובסופו של דבר למבנה חזק, עמיד וגם אסתטי. הצורך בשיפוץ נובע ממספר גורמים כמו בלאי, בעיות קונסטרוקטיביות ו\או בעיות רטיבות וחדירת מפגעים סביבתיים וכך הרצון בשדרוג הנראות החיצונית של המבנה.

כשמדובר על מבנה פרטי כמו בית או מבנה מסחרי עליו יש בעלות אחת, הצורך והרצון בשיפוץ צריך להגיע רק ממקור אחד. אך כאשר מדובר על מבנה משותף, אם פרטי ואם תעשייתי, הרצון צריך להיות של כל הבעלים על הנכס כי הרי אי אפשר לשפץ מבנה באופן חלקי בלבד. כדי להחליט האם יש צורך לבצע שיפוץ, קודם כל יש להבין אילו ליקויים קיימים במבנה והאם עבודת השיפוץ תוכל לכלול את תיקון והסדרת הליקויים הללו.

חיזוק תשתיות

בכל מבנה ישנן תשתיות עליהן מבוסס כל המבנה כמו צינורות, מוטות פלדה, קירות תומכים ועוד. את רוב התשתיות לא ניתן לראות באופן גלוי לאחר שהמבנה הוקם, כיוון שהן מסתתרות מתחת לשכבות של בטון, טיח, אבן, עץ או כל חומר בנייה אחר. במבנים ישנים, או כאלו הממוקמים באזורים בעלי לחות גבוהה, קיימת סבירות גבוהה לנזקים ובלאי בתשתיות כתוצאה מפגעי מזג האוויר והסביבה למרות שהן אינן חשופות וגלויות לעין.

משום כך התשתיות עליהן המבנה בנוי עלולות להיחלש כתוצאה מהבלאי והנזקים, וכך כל המבנה הופך להיות רעוע ולא יציב וגם מסוכן לדיירים ולעוברי אורח ברחוב. משום כך קיימת חשיבות לביצוע שיפוץ מקצועי ויעיל לתשתיות, בעזרת חיזוק שלהן עם חומרים מיוחדים כמו לוחות פחמן, קירות ועמודי תמך ועוד.

איטום ובידוד

מבנים ישנים מועדים הרבה יותר לחדירה של רטיבות אל פנים המבנה לעומת מבנים חדשים יותר, זאת בגלל התיישנות חומרי הבנייה מהם המבנה בנוי כמו גם איכות חומרי הבנייה שעשו בהם שימוש. בתהליכי הבנייה המודרניים של היום נעשה שימוש בחומרים איכותיים ומתקדמים, ולכן מדובר לרוב על מבנים עמידים יותר בפני נזקי אקלים ונזקים סביבתיים אחרים.

לכן במבנים ישנים באופן טבעי נוצרים תהליכי בלאי והתיישנות כמו התפוררות קירות חיצונים ו\או פנימיים, צנרת פגומה הצוברת חלודה, ריצוף רעוע וסדוק ועוד פגמים נוספים. כתוצאה מאותם פגמים, גם תכונות האיטום והבידוד של המבנים ניזוק ועלולים לחדור מים, רטיבות ולחות ולגרום נזקים בקירות הפנימיים והחיצוניים שמשפיעים על עמידות המבנה ונראותו. בעזרת עבודות איטום ובידוד בעזרת חומרים מתקדמים ואיכותיים כמו מערכות צמנטיות, ביטומניות ופוליאוריתניות.

צביעה וחיפוי של מבנים

הזכרנו קודם את עניין החשיבות של שיפוץ מבנים, כאשר אחד גורמי החשיבות הוא גם נראותו החיצונית של המבנה. ניתן לשפץ ולשדרג את חיצוניות המבנה בקלות בעזרת צביעה מקצועית של כלל המבנה מבחוץ, והוספה של חיפוי חיצוני דקורטיבי שמעניק מראה מודרני ומיוחד יותר למעטפת של כל מבנה.

למרות שצביעה וחיפוי חיצוני נחשבות כפעולות דקורטיביות, יש להן גם משמעות מבחינת החוזק והעמידות של כל המבנה. כיוון שמדובר על צביעה חיצונית של מבנה, ניתן לעשות שימוש בטיח צמנטי באמצעותו השלד החיצוני מקבל מראה חלק ומיושר יותר ועליו ניתן ליישם את הצבע הרצוי. תכונות הטיח הן חוזק וקשיחות, ולכן השימוש עם בסיס צביעה ו\או חיפוי עם חומר זה יכול רק לתרום לעמידותו של המבנה לאורך שנים.

לסיכום, תהליכי שיפוץ מבנים הינם מורכבים וחשובים ומוכרחים להיעשות על ידי המומחים בתחום. קבוצתנו מעניקה מגוון פתרונות בנייה איכותיים לצד מעטפת שירות רחבה ומקצועית. מוזמנים ליצור אתנו קשר בנוגע לפרויקטי בנייה בתחום השיפוץ, חיזוק ושדרוג.