תפריט

שחזור מבנים


ישנם מבנים רבים שהוקמו בתקופות היסטוריות במהלך השנים, כך שהם משמשים כיום כאתרים היסטוריים ומרתקים המעניקים מבט חטוף אל עבר התרחשויות וסיפורים שקרו במקומות אלו. כיוון שמדובר על מבנים בעלי חשיבות היסטורית, קיימת חשיבות רבה לשמירה על המראה הטבעי של אותם מבנים באמצעות עבודות שחזור ושימור מקצועיות.

חברתנו מתמחה במתן פתרונות איכותיים עבור מגוון פרויקטים הזקוקים לחיזוק ושיקום של מבנים היסטוריים, כך שהחשיבות הנוסטלגית-תרבותית שלהם תישמר למשך שנים רבות נוספות.

שיקום וחידוש חזיתות

בין שלל הפרויקטים שלקחנו בהם חלק, ישנו גם פרויקט שחזור מגדל האופרה בתל אביב בעזרת שיקום בטונים ותחזוקה של חזיתות המבנה שנחלשו ונפגעו כתוצאה מבלאי טבעי ופגעי מזג האוויר והסביבה. תהליכי השיקום כללו חיזוק של שלד הבטון החיצוני, ביצוע עבודות איטום לפתחים וחלונות בחזית המגדל ויישום של חיפוי חיצוני קשיח, עמיד ומעוצב.

במהלך ביצוע עבודות השיקום והחידוש של חזית המבנה ההיסטורי, חשוב לבצע שיחזור איכותי שאינו פוגע בנראות האדריכלית המקורית של המבנה אך יחד עם זאת מעניקה לו חוזק ועמידות שישמרו למשך זמן רב.

שיקום מפגעי מים וסביבה ימית

ישנם מבנים הנמצאים קרוב אל אזורי מים כמו בניינים ומבנים הנמצאים צמודים אל קו החוף, כמו לדוגמה מלונות ומקומות אירוח שונים ברחבי הארץ. בין פרויקטי הדגל שלנו, ביצענו גם עבודות שימור ושחזור למלון קראון פלזה הוותיק בתל אביב שנבנה במקור על מלון דיפלומט ההיסטורי. כיוון שהמלון ממוקם בסמוך אל הטיילת בתל אביב, הרוחות והלחות הגבוהה שקיימת באזור גרמו באופן טבעי להיחלשות והתפוררות של חלקים שונים במבנה של חזית המלון.

במקרים כאלו מדובר על סכנה ממשית, כיוון שפגעי הזמן ומזג האוויר עלולים לגרום לנפילה של חלקי בטון וחומרי תשתית אחרים. כדי להבטיח את חוזק ושלמות המבנה, וגם לשמר ולשחזר את מראה המלון המקורי – ביצענו פעולות שיקום בשלד וחזית המבנה, תוך יישום חומרי בנייה איכותיים וייעודיים לאזורים וסביבה ימית העשירים במלחים והתפתחות קורוזיה.

שיקום פגעי שריפה

אחד מהאתגרים המורכבים והחשובים שחברתנו לקחה בהם חלק לצורך שחזור ושיקום, הינה שיקומה של מנהרת הכרמלית בחיפה לאחר השריפה שפרצה בה. מכיוון שמדובר על שריפה שהתרחשה במנהרה תת קרקעית, מדובר על פרויקט מורכב ומאתגר עוד יותר לעומת פרויקטים אחרים בהם לקחנו חלק.

לאחר שריפה המתרחשת במבנה, נוצרים נזקים רבים ורחבי היקף כתוצאה מהיווצרות הפיח והעשן כמו גם נזקים שנגרמים מלחץ המים הגבוה שהותז על המבנה, כדי לכבות את האש כמה שיותר מהר. נזקים אל כוללים גם התפתחות של עובש וקורוזיה העלולים לגרום להיחלשות היסודות, וכך קריסה הריסה יסודית של כל המבנה.

באמצעות עבודות שיקום ושחזור של המנהרה שכללו פירוק בטונים שניזוקו, יציקה של עמודי תמיכה וביצוע איטומים איכותיים החזרנו את פעילות הרכבת התחתית של חיפה.