תפריט

העתיד כבר כאן – איטום שלילי בטכנולוגיות קריסטלים והזרקות


מלבד מערכות האיטום המוכרות והמסורתיות המשמשות (לרוב) לאיטום חיובי, חברתנו עוסקת בהטמעה ולימוד של טכניקות איטום מתקדמות על מנת לשכלל את טווח הפתרונות המוצעים ללקוחותיה ולהעניק מעטפת איטום מלאה גם במקרים הדורשים תכנון מיוחד.

איטום שלילי בהזרקה ובטכנולוגיה מתקדמת

איטום באמצעות הזרקה מתבצע על ידי שימוש במערכות חשמליות או פנאומטיות להזרקה בלחץ נמוך או בינוני של סוגי חומרים פוליאוריתניים נוזליים (דו או חד רכיביים), חומרי ג'ל אקריליים או חומרי מליטה קריסטליים לסדקים קיימים במשטחי בטון יצוקים או מותזים.

לסוגי החומרים בשימוש איטום מוזרק תכונות ייחודיות של יצירת 'ריאקציה' במגע עם לחות או מים. כחלק מתהליך איטום באמצעות הזרקה מוזרקים בלחץ לתוך סדקים או חללים (לרבות כיסי סגרגציות) חומרים היוצרים תגובה כימית של תפיחה ו/או התמצקות בעת מגע עם מים או רטיבות ועל ידי כך "נסתם" הסדק או החלל ונמנעת חדירת מים דרך הקיר לתוך המבנה.

שיטת איטום בהזרקה מתאימה למקומות שיש בהם חדירת מים (מי תהום או מי גשם) לרוב במבנים תת קרקעיים: מרתפים, פירים, חניונים, מקלטים בהם נדרש איטום שלילי.

עם זאת, ניתן לבצע איטום באמצעות הזרקה הן מהצד החיצוני (צד חיובי) והן מהצד הפנימי של המבנה (צד שלילי) כנגד לחץ המים החודרים מבחוץ.

איטום בהזרקה ואיטום קריסטלי: איך עובד איטום באמצעות הזרקה?

מערכות איטום קריסטליות נועדו על מנת להעניק מענה לאיטומים שליליים וחיוביים. המערכת מאופיינת כתוסף ליציקות בטון או כמערכת יישום לאחר בניית שלד/אלמנט הבטון.

בתהליך איטום מוזרק, המערכת מיושמת על ידי מריחה או הספגה (אימפרגנציה) של חומר האיטום בתשתית הבטון המיועד לאיטום.

תכונות החומר הקריסטלי הינן להיספג 'ולנדוד' בתשתית הבטון ובמהלך המפגש עם לחות ומים נוצר תהליך קטליטי של ריאקציה והתגבשות החומרים ועל ידי כך מניעת מעבר מולקולות נוזלים באופן מהיר אך עם זאת, מאפשר מעבר של מולקולות אוויר בתשתית.

הטיפול של איטום מוזרק 'מחסן' את תשתיות הבטון והריאקציה יכולה לקרות גם כעבור שנים מעת יישום המערכת.

הטכניקה מוכחת כבעלת יתרונות משמעותיים בהארכת הקיים של מבנים, מניעת היווצרות קורוזיה וחלודה, עמידה בפני כימיקלים וקרבונציה-ניתנת ליישום במצבי איטום שלילי וחיובי כאחד.

בחירת מערכת איטום כפתרון איטום מתאים לאורך זמן הינה נגזרת ישירה של מספר מאפיינים המשפיעים על כתיבת המפרט הטכני.

רן רשף

שליחת מייל לרן רשף

סמנכ"ל קבוצת רשף בוגר ארגון הקורוזיה הבינלאומי NACE מס' רשיון 70942